onsdag 21 maj 2014

Debatten hjälper att förbättring språk



I fredags debatterade vi  om abort och lyssnade på andra ämnesgrupper. Nästa elever fick presentera sina argument. Vi stod framför och andra satt tillsammans i klassrummet.

Det är viktigast för mitt lärande är sökningen på informationer från internet och arbetade med systematisk källkritik därför att jag har fått mycket kunskap om abort och andra ämne. Och jag visste hur man tittar källkritiken.


Det är roligast är när jag debatterade om abort framför klassrummet och andra lyssnade på mig för att jag var spände mig hur skulle bli under debatt. Men allt gick bra var jag jätte nöjd för att jag har gjort mitt bäst. Så jag var stolt över min debattsresultat. Men en sak var ganska tråkig att vi tog väldigt för lång tid att förberedda skiva argument.

Allt var bra med att jobba i grupp. Men man borde hjälpa varandra att inte bara vänta på information från kompisar. Det jag skulle vilja förändra är att prata och öva ännu mer i grupp. Då borde bli ännu bättre och mer gemensamt arbete.

Jag ger mig själv 8 poäng för debatten. Debatten hjälpte mig mer språk för att jag lyssnade, läste och övade mycket. Jag blev glad när jag fick feedback från mina lärare. Men jag vill förbättra mitt språk ännu mera.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar