onsdag 16 april 2014

En pojke som lovade

Idag har vi sett film The great debaters med andra klasskamraterna. Filmen handlar om en afro-amerikan lärare på Wiley skolan som endast har afro-amerikan elever. Läraren har valt fyra studenter för att starta ett debattglad. De debatterar mot amerikanska studenter.

Jag tycker om en scen som utspelar sig mellan en afro-amerikan pojke som heter James Junior och sin far. Hans pappa blir arg för att han kommer hem efter midnatt. Hans pappa frågar varför kommer han sen men pojken kan inte säga sanningen. För att han lovar hans lärare ska inte berättar en hemlighet till andra personer. Jag valde den här scenen efter som när man lovar någon borde man hålla vad man säga.

Jag anser att det är svårt för mig för att förstå helt texten men jag såg hela filmen fattade vad som handlar om. Det lärde jag om historia och hur man debattera. Den här filmen inspirerar mig till att ge inte upp studera svenska för att man försöker göra en dag kommer få en stor framgång till mål. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar