söndag 20 april 2014

Lär känna din granne

Hej! som hälsning när man träffar någon. Jag tycker att det är viktig att om man lär känna sina grannar. Varför inte! Jag tycker att när man bor nära varandra borde man ha sociala kontakter med andra personer. En obekant person kan man bli en ny vänskap.

 För det först är grannen den bästa vakten för att de kan titta till ditt hus när du åker bort. Ibland är besvärlig att be föräldrar eller kompisar att kolla huset. Om de bor lång bort från dig. Det ger säkerhet från tjuvar. 

För det andra minska bråk mellan grannarna. Många människor brukar ha problem med sina grannar. Ibland har de fest och stör dig med högt ljud så du inte kan sova eller kastar ofta skräp till din tomt. Så försök prata med grannarna att ringa polisen hjälper inte till att lösa problemet. Jag anser att bör försöka att göra obekanta till dina vänner. Tror jag det att lösa konflikten genom att prata med dem som vänner

Dessutom att lära känna sina grannar bidrar till grannsämjan. Jag menar att folk ska vara generösa och gästfria. Om du en dag lagar god mat och vill dela den med dina grannar. Så väljer du att vara vänlig med grannarna. 

Snäll, grannskapet!  Så börjar hälsa på din granne med ett leende ansikte så ska du se att du får en leende tillbaka. Kanske upptäckter ni båda att ni fått en granne som vän.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar