söndag 6 april 2014

Jag vill sakna dig Ove

Idag hade vi sist litteraturdiskussionen om Ove. Under diskussionen har vi fikat kaffe, te och bullar som Hatice bakade dem.

Jag har berättade om ett citat som står på sidan 337 " när tiden inte längre ligger framför en måste man hitta andra saker att leva för" Men var inte Ove för att efter hans fru dog vill inte ha livet. Jag tänkte på min mormor som är 80 år. Hon brukar gå till templet eller pratar gamla minne som gjorde hon lycklig.


Andra elever har olika tankar, Asaad, Adrain, Leila, Fatima och andra men jag tyckte om att Adrains tank som Ove är en hjälpsam man eftersom han hjälper de unga männen som han nyligen har träffat och tilllätt att sova över med honom i sitt hus. 


Jag tyckte om diskussionen för att jag övade att tala svenska och lyssnar andra åsikter. Men ibland eleverna borde lyssna på andra pratade färdig först sen du kunde börja att tala din tank. Jag gillade den där romanen var inte endast läsningen men den gav mig att lära om vänskap och en öde man. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar